a DORMIR!

Tots sabem la importància que té dormir bé per poder estar millor l'endemà. I és que dormir ens permet recuperar l’equilibri físic i psicològic. Descansar les hores necessàries afavoreix els processos d'atenció i de memòria, i ajuda a consolidar el que s'ha après.

Segons l'Associació Espanyola de Pediatria (AEP) un nen en edat escolar ha de dormir entre 9 i 11 hores al dia, sempre atenent a les necessitats personals de cada alumne. En el cas dels adolescents, tenir una rutina de son tots els dies de la setmana, permetrà al cos ‘recarregar les bateries’ millor. De fet, tenir mals hàbits de son pot portar conseqüències negatives, no solament en el creixement i desenvolupament, sinó també en l'aprenentatge acadèmic i en les relacions socials, ja que la capacitat d'atenció a les classes és menor i ens podem trobar més irritables, i fins i tot més propensos a la tristesa.

Per això, és bo, tant en nens com a adolescents, preparar l'organisme per anar-se al llit i gaudir d'un son reparador. Per a això podem prendre certes mesures, com no utilitzar dispositius tecnològics just abans d’anar al llit, evitar aliments estimulants o energètics (com per exemple begudes de cola o xocolata) durant la tard-nit, i relaxar-nos i expressar les nostres emocions.

I és que quan tanquem els ulls el nostre cervell està “a la classe de repàs”, fixant els coneixements apresos durant el dia.

Feliços somnis!
 

Destacado: